Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019
Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019
Δούρειος Ίππος: Ξύλινο άλογο ή πολιορκητική μηχανή;
«Το γεγονός ότι το έργο αυτό του Επειού (του κατασκευαστή του Δούρειο Ίππου) ήταν ένα μηχάνημα για τη διάλυση του τείχους το ξέρει όποιος δεν θεωρεί εντελώς ανόητους τους Φρύγες» (Αττικά, Ι 23.80). Με τη φράση αυτή ο Παυσανίας περιγράφει τον Δούρειο Ίππο, την πρώτη μηχανή για τη διάλυση του τείχους που χρησιμοποιήθηκε από ελληνικό στρατό. Οι «Φρύγες» (οι Τρώες) δεν ήταν ανόητοι να γκρεμίσουν μόνοι τους τα τείχη τους για να φέρουν εντός της πολής τους ένα ξύλινο άλογο. Αντίθετα το «ξύλινο άλογο» ήταν που γκρέμισε τα τείχη τους και επέτρεψε στους Αχαιούς να εισέλθουν στην πόλη. Τι ήταν όμως αυτό το ξύλινο άλογο, ο Δούρειος Ίππος;
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019
H «δολοφονική» ομίχλη του Λονδίνου που σκότωσε το 1952, σχεδόν 10.000 ανθρώπους. Σκηνές χάους και θανάτου με εγκληματίες στη μέση του δρόμου που εξαφανίζονταν μέσα στην ομίχλη
Ξημέρωνε η 5η Δεκεμβρίου του 1952 και το Λονδίνο είχε καλυφθεί από ένα τεράστιο φωτοχημικό νέφος. Η ομίχλη σίγουρα δεν ήταν ασυνήθιστη για την πρωτεύουσα της Μεγάλης Βρετανίας, καθώς δεν ήταν η πρώτη φορά πνιγόταν από αιθαλομίχλη. Αυτή τη φορά όμως η κατάσταση ήταν αποπνικτική.
Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019
Το «πολιτικό Ισλάμ» του Ερντογάν στα Δυτικά Βαλκάνια, ως μοντέλο για τη Θράκη
Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2019
Ποιοι μοιράστηκαν στην Ελλάδα τα €2,2 δισ. της ΕΕ για το προσφυγικό
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019
Η γενοκτονία των Αρμενίων από την Τουρκία (1915)
Ένα από τα πολλά θέματα που έχουν προκύψει τον τελευταίο καιρό και σχετίζονται με την Τουρκία, είναι η αναγνώριση με ιστορικό ψήφισμα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων των Η.Π.Α. της γενοκτονίας των Αρμενίων από τους Οθωμανούς (1915) στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου. Η οργή των Τούρκων ήταν βέβαια αναμενόμενη. Για τη γενοκτονία των Αρμενίων οι περισσότεροι Έλληνες δεν γνωρίζουν πολλές λεπτομέρειες. Με το σημερινό μας άρθρο θα προσπαθήσουμε να φωτίσουμε την τραγωδία του αρμενικού λαού.
Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019
Η μάθηση βελτιστοποιείται όταν αποτυγχάνουμε στο 15% των περιπτώσεων
Για να μάθουμε νέα πράγματα, πρέπει μερικές φορές να αποτυγχάνουμε. Όμως ποιο είναι το σωστό ποσοστό αποτυχίας; Νέα έρευνα υπό την ηγεσία του Πανεπιστημίου της Αριζόνα προτείνει μια μαθηματική απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ερευνητές έχουν από καιρό αναγνωρίσει ότι υπάρχει κάτι σαν «ευαίσθητο σημείο» όταν μαθαίνουμε. Δηλαδή, μαθαίνουμε καλύτερα όταν προκληθούμε να κατανοήσουμε κάτι ακριβώς έξω από τα όρια της υπάρχουσας γνώσης μας. Όταν η πρόκληση είναι πολύ απλή, δεν μαθαίνουμε τίποτε καινούριο. Αντίθετα, δεν βελτιώνουμε τη γνώση μας όταν η πρόκληση είναι τόσο δύσκολη ώστε να αποτυγχάνουμε τελείως ή να τα παρατάμε.