Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024

Μάχη της Δοϊράνης: Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βουλγάρους



Ένοπλη σύγκρουση μεταξύ ελληνικού και βουλγαρικού στρατού στις 23 Ιουνίου 1913, κατά τη διάρκεια του Β’ Βαλκανικού Πολέμου. Αποτελεί συνέχεια της μάχης του Κιλκίς-Λαχανά και έληξε με περιφανή ελληνική νίκη.

Κυριακή 23 Ιουνίου 2024

Smartphones: Η εξάρτηση οδηγεί στην επιστροφή των «χαζών» κινητών


 

Πάνω από 4 ώρες «σκρολάρουν» στα Smartphones οι Έλληνες χωρίς να το συνειδητοποιούν.

Σάββατο 22 Ιουνίου 2024

Το υποβρύχιο των Λουτρών Καϊάφα



Στην παραλία των Λουτρών Καϊάφα, τα παιδιά της περιοχής συνήθιζαν για δεκαετίες να κολυμπούν μέχρι το κουφάρι ενός υποβρυχίου για να κάνουν βουτιές από τον πυργίσκο του! Αυτό το παράξενο παιδικό «παιχνίδι» ήταν κάποτε το ιταλικό υποβρύχιο AXUM που είχε συμμετάσχει σε μια από τις πιο καθοριστικές επιχειρήσεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στη Μεσόγειο.

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024

NATO: Στοχεύει σε ΑΙ, ρομπότ και διαστημική τεχνολογία με ταμείο 1,1 δισ. δολ.

 


Κοινοπραξία συμμάχων του ΝΑΤΟ επιβεβαίωσε ότι δόθηκε η πρώτη δόση της χρηματοδότησης σε μια σειρά εταιρειών, στο πλαίσιο του ταμείου καινοτομίας ύψους 1,1 δισ. δολ. του ομίλου.

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024

Ντοκουμέντο από το ποντιακό αντάρτικο: Έκκληση στον Βενιζέλο για πολεμοφόδια από τον οπλαρχηγό Βασίλειο Ανθόπουλο



1919. Μια χρονιά συνταρακτικών γεγονότων για τον ελληνισμό στον Πόντο. Σύμφωνα με το χρονικό του ξεριζωμού που έχει παρουσιάσει ο δρ Σύγχρονης Ιστορίας Βλάσης Αγτζίδης, οι πρόσφυγες από τον Πόντο, την Ιωνία και την Ανατολική Θράκη άρχισαν να επιστρέφουν στις πατρίδες τους ελπίζοντας στην πολιτική και κοινωνική χειραφέτησή τους.

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024

Η μυστηριώδης κανονιοφόρος της Σαντορίνης: Ένα άγνωστο ανδραγάθημα των Καλυμνίων

 


Η ατμοημιολία ΚΙΧΛΗ, όπως και τα όμοια με αυτό σκάφη ΚΙΣΣΑ και ΑΗΔΩΝ έδρασαν κύρια στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897, ενώ ύστερα ανέλαβαν βοηθητικές κυρίως υπηρεσίες.

Τρίτη 18 Ιουνίου 2024

Η κοινωνική πρόνοια  από την αρχαία Ελλάδα στο Βυζάντιο

 


Ίσως η σημαντικότερη διαφορά ανάμεσα στο Βυζάντιο και τη Δύση ήταν η ύπαρξη, στο πρώτο, ενός εκτεταμένου «κράτους πρόνοιας», με ένα οργανωμένο σύστημα από ορφανοτροφεία, πτωχοκομεία και νοσοκομεία, χωρίς ιστορικό προηγούμενο. Για τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Rutgers και της Ν. Υόρκης, π. Δημήτριο Κωνσταντέλο, συγγραφέα του βιβλίου Βυζαντινή φιλανθρωπία και κοινωνική πρόνοια, η παράδοση της «φιλανθρωπίας» και της «κοινωνικής πρόνοιας» «αναπτύχθηκε σαν άμεση κληρονομιά της αρχαίας ελληνικής φιλανθρωπίας ή αγάπης» και «η βυζαντινή φιλανθρωπία προήλθε ως επί το πλείστον από το πνεύμα και τη σκέψη του αρχαίου ελληνισμού»[1].