Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων.



Πολύπλοκος μηχανισμός, φτιαγμένος από χαλκό, τοποθετημένος μέσα σε ξύλινο πλαίσιο, που προβληματίζει και συναρπάζει τους ιστορικούς της επιστήμης και της τεχνολογίας, από την ανακάλυψή του λίγο πριν από το Πάσχα του 1900. Βρέθηκε σε βάθος 60 μέτρων από σφουγγαράδες σ' ένα ναυάγιο κοντά στα Αντικύθηρα, μαζί με αγάλματα, όπως ο γνωστός Έφηβος. Αποτελούσαν πολύτιμα αντικείμενα, που μετέφερε ρωμαϊκό πλοίο από τη Ρόδο στη Ρώμη επί εποχής Ιούλιου Καίσαρα στα μέσα του 1ου αιώνα π.Χ.

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, όπως είναι γνωστός σήμερα, θεωρείται ένα από τα πρώτα υπολογιστικά συστήματα. Είναι ένας ωρολογιακός μηχανισμός με δεκάδες οδοντωτούς τροχούς μεγάλης ακριβείας, που περιστρέφονται γύρω από πολλούς άξονες, όπως στα μηχανικά ρολόγια. Η πιο αποδεκτή θεωρία σχετικά με τη λειτουργία του, υποστηρίζει ότι ήταν ένας αναλογικός υπολογιστής, σχεδιασμένος να υπολογίζει τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων. Εκτιμάται ότι φτιάχτηκε γύρω στο 87 π.Χ. από τον ρόδιο αστρονόμο Γέμινο.

Ηδη από τις πρώτες μελέτες ήταν γνωστό ότι το μεγάλο οπίσθιο καντράν (ο Μηχανισμός, τον οποίο μπορεί να φανταστεί κανείς σαν ένα μικρό σχετικά επιτραπέζιο ρολόι δύο όψεων, φέρει τρία μεγάλα καντράν: ένα στην πρόσθια και δύο στην οπίσθια όψη του) αποτελούσε τη μηχανική αναπαράσταση του Μετωνικού κύκλου. Ο κύκλος αυτός «ενώνει» το ηλιακό έτος (κατά τη διάρκεια του οποίου η Γη συμπληρώνει μία πλήρη περιστροφή γύρω από τον Ηλιο. Π.χ. η περίοδος μεταξύ δύο διαδοχικών καλοκαιρινών ισημεριών) με τους σεληνιακούς μήνες (ένας σεληνιακός ή συνοδικός μήνας είναι το διάστημα μεταξύ δύο ομοίων φάσεων της Σελήνης, π.χ. από πανσέληνο σε πανσέληνο). Ετσι, ο Μετωνικός κύκλος προκύπτει από την στενή ισοτιμία 19 ετών με 235 σεληνιακούς μήνες και αντιπροσωπεύει την επιστροφή της Σελήνης στην ίδια φάση και την ίδια ημερομηνία του έτους. Με το κλείσιμο του κύκλου, ο Ηλιος, η Σελήνη και η Γη επιστρέφουν περίπου στους ίδιους σχετικούς προσανατολισμούς.

Σημαντικό στοιχείο για τη διαλεύκανση του ρόλου του καντράν αυτού, το οποίο αποτελείται από πέντε (5) σπείρες και όχι συγκεντρικούς κύκλους, ήταν η μέτρηση των 235 οδόντων των γραναζιών του. Ο αριθμός αυτός έδειξε στους ερευνητές ότι οι υποδιαιρέσεις στο καντράν αντιπροσώπευαν τους μήνες του Μετωνικού κύκλου, αλλά τα ονόματα των μηνών δεν είχαν αναγνωσθεί μέχρι πρότινος.
Καθώς η έρευνα συνεχιζόταν, έγιναν νέες ανακαλύψεις σχετικά με τη λειτουργία του:
Μαζί με τα ονόματα των μηνών αναγνώσθηκαν και οι επιγραφές στο μικρό καντράν που υπάρχει στο εσωτερικό του μεγάλου καντράν του Μετωνικού κύκλου. Και αυτή η ανάγνωση έδωσε την πρώτη έκπληξη: εκεί όπου οι ερευνητές περίμεναν να βρουν έναν ακόμη αστρονομικό κύκλο, βρήκαν ένα «ρολόι» που έδειχνε τον χρόνο τέλεσης των Πανελληνίων Αγώνων! Ειδικότερα, το μικρό κυκλικό καντράν χωρίζεται σε τέσσερα ίσα μέρη (από δύο κάθετες διαμέτρους). Στο εσωτερικό τού κάθε τεταρτημορίου υπάρχουν δύο σύμβολα: το ένα είναι κοινό για όλα και πρόκειται για το «L» σύμβολο για τη λέξη «έτος». Τα δεύτερα σύμβολα είναι τα γράμματα από το Α ως το Δ που συμβολίζουν το πρώτο, δεύτερο, τρίτο και τέταρτο έτος. Εξω από το καντράν διαβάστηκαν τα ονόματα των Πανελληνίων Αγώνων: στο έτος 1 διαβάζουμε τα Ισθμια της Κορίνθου και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, στο έτος 2 τα Νέμεα και τα Νάα (ή Νάια) της Δωδώνης, στο έτος 3 τα Ισθμια και τα Πύθια των Δελφών και στο έτος 4 τα Νέμεα και κάποια ακόμη η ονομασία των οποίων δεν έχει καταστεί δυνατόν να αναγνωσθεί.
Οσο για την ανάγνωση των ονομάτων των μηνών στον Μετωνικό κύκλο αυτή έδωσε τα εξής αποτελέσματα: «ΦΟΙΝΙΚΑΙΟΣ, ΚΡΑΝΕΙΟΣ, ΛΑΝΟΤΡΟΠΙΟΣ, ΜΑΧΑΝΕΥΣ, ΔΩΔΕΚΑΤΕΥΣ, ΕΥΚΛΕΙΟΣ, ΑΡΤΕΜΙΣΙΟΣ, ΨΥΔΡΕΥΣ, ΓΑΜΕΙΛΙΟΣ, ΑΓΡΙΑΝΙΟΣ, ΠΑΝΑΜΟΣ, ΑΠΕΛΛΑΙΟΣ». Σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Τζόουνς, η αποκάλυψη των ονομάτων αποτελεί πολύτιμο στοιχείο καθώς δείχνει πιθανότατα τον τόπο κατασκευής ή τον τόπο στον οποίον προοριζόταν να χρησιμοποιηθεί ο μηχανισμός, ή και τα δύο. Το εύρημα πάντως είναι σημαντικό και από μόνο του καθώς, όπως σημειώνεται στα συμπληρωματικά στοιχεία που δημοσιεύονται στο Nature«οι γνώσεις μας για τα ημερολόγια των περισσοτέρων πόλεων εξαρτώνται από ημερομηνίες επάνω σε επιγραφές.Είναι σπάνιο να γνωρίζουμε όλα τα ονόματα των δώδεκα μηνών, μερικές φορές μόνο ένα ή δύο, και ευθείς αποδείξεις για τη σειρά των μηνών είναι ακόμη σπανιότερες. Ετσι,γνωρίζουμε πλέον περισσότερες λεπτομέρειες για το ημερολόγιο του Μηχανισμού παρά για οποιοδήποτε άλλο ημερολόγιο αρχαίας ελληνικής πόλης, με εξαίρεση αυτό της Αθήνας».
Δημιούργημα του Αρχιμήδη?

Ποιες όμως ήταν οι πόλεις που χρησιμοποιούσαν το ημερολόγιο που εμφανίζεται στον Μετωνικό κύκλο του Μηχανισμού; Αυτό αποτέλεσε την άλλη μεγάλη έκπληξη των επιστημόνων οι οποίοι με βάση κέρματα που είχαν βρεθεί στο ναυάγιο των Αντικυθήρων είχαν υποθέσει ότι το φορτίο του ρωμαϊκού καραβιού από όπου ανασύρθηκε ο Μηχανισμός είχε προέλευση από τη Ρόδο. Καθόλου όμως δεν συμφωνούν οι μήνες με μια τέτοια προέλευση. Αντίθετα, όλα δείχνουν την αρχαία Κόρινθο και τις αποικίες της, την Ιλλυρία και τις Συρακούσες. Οπως σημειώνεται στα συμπληρωματικά στοιχεία «το ημερολόγιο είχε αμιγώς τοπική σημασία και είναι σχεδόν βέβαιον ότι δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν ένα ειδικό αστρονομικό χρονολογικό πλαίσιο. Ετσι, η παρουσία του στον Μετωνικό κύκλο συνδέει τον Μηχανισμό με τρεις περιοχές: την Κόρινθο και την ευρύτερη περιοχή της, και τις δύο περιοχές όπου η Κόρινθος είχε ιδρύσει αποικίες που υπήρχαν ακόμη στο τέλος της ελληνιστικής περιόδου, τη Βορειοδυτική Ελλάδα και τη Σικελία. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο μηχανισμός επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί σε ένα από αυτά τα μέρη. Δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι ο Μηχανισμός είχε κατασκευασθεί εκεί, αλλά οι επιγραφές, καθώς επίσης και τα γρανάζια και οι δείκτες, πρέπει να κατασκευάσθηκαν από κάποιον ο οποίος διέθετε πλήρη γνώση των λεπτομερειών αυτού του ημερολογίου».
Αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία που να καταδεικνύουν κάτι τέτοιο, οι επιστήμονες που μελετούν τον μηχανισμό μπαίνουν στον πειρασμό να τον συνδέσουν με τον Αρχιμήδη. Νά πώς: σε ένα από τα κείμενά του (De Re Publica 1.21-22) ο Κικέρων σημειώνει την ύπαρξη ενός μηχανισμού με «πλανητικές σφαίρες» ο οποίος υπήρχε στην κατοικία ρωμαίου αξιωματούχου. Ο μηχανισμός αυτός σύμφωνα με τον Κικέρωνα αποδιδόταν στον Αρχιμήδη και είχε μεταφερθεί από τον παππού τού εν λόγω αξιωματούχου από τις Συρακούσες στη Ρώμη. Βεβαίως, ο Αρχιμήδης σκοτώθηκε το 212 π.Χ. και δεν θα μπορούσε ο ίδιος να έχει κατασκευάσει τον Μηχανισμό που τοποθετείται το ενωρίτερον περί το 150 π.Χ. Θα μπορούσε όμως να αποτελεί δημιούργημα της παράδοσης του εργαστηρίου που ίδρυσε στις Συρακούσες ο μεγάλος μαθηματικός.
Οποιος και αν κατασκεύασε όμως τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων δεν είχε κατά νουν να δημιουργήσει ένα όργανο μόνο για αστρονομική χρήση. Η ύπαρξη του μικρού καντράν των Πανελληνίων Αγώνων δείχνει ότι επρόκειτο να αξιοποιηθεί στην καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων. Ή μήπως όχι; Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να υπολογιστεί μια περίοδος δύο ή τεσσάρων ετών! Ισως η απάντηση να βρίσκεται στην παρακάτω παράγραφο των συμπληρωματικών στοιχείων του άρθρου: «Τώρα διαπιστώνουμε ότι το πάνω οπίσθιο καντράν ήταν καθ' ολοκληρία αφιερωμένο σε θέματα κοινωνικού και όχι επιστημονικού ενδιαφέροντος: ένα τοπικό ημερολόγιο και ένας κύκλος αθλητικών αγώνων συνδεδεμένων με θρησκευτικές γιορτές. Καθώς δεν χρειάζεται κανείς ένα αντικείμενο υψηλής τεχνολογίας για να παρακολουθεί έναν τετραετή κύκλο, η σημασία του Ολυμπιακού δείκτη δεν έγκειται στις ακριβείς προβλέψεις που κάνει αλλά στη συσχέτιση των κύκλων των ανθρωπίνων τελετουργικών με τους πλανητικούς κύκλους των άλλων τμημάτων του Μηχανισμού. Δεν θα ήταν ίσως υπερβολικό να δούμε τον Μηχανισμό σαν έναν μικρόκοσμο που απεικονίζει την εφήμερη εναρμόνιση της ανθρώπινης με τη θεϊκή τάξη»
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΤΡΑΝ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΝΟΥ
Το μεγάλο πάνω καντράν στο πίσω μέρος του Μηχανισμού των Αντικυθήρων δείχνει τους 235 μήνες του 19 ετών Μετωνικού κύκλου . Διαβάζοντας τα ονόματα των μηνών, οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο Μηχανισμός προερχόταν ή και χρησιμοποιούνταν στην Ιλλυρία ή τις Συρακούσες.
Το μικρό δεξί εσωτερικό καντράν δείχνει τον τετραετή κύκλο των Πανελληνίων Αγώνων. Στο έτος 1 βρίσκουμε τα Ισθμια της Κορίνθου και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, στο έτος 2 τα Νέμεα και τα Νάα (ή Νάια) της Δωδώνης, στο έτος 3 τα Ισθμια και τα Πύθεια των Δελφών και στο έτος 4 τα Νέμεα και κάποιους ακόμη αγώνες το όνομα των οποίων δεν έχει καταστεί δυνατόν να αναγνωσθεί. ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
150-100 π.Χ.: Κατασκευή του μηχανισμού. Ο τόπος κατασκευής αποτελεί ακόμη πεδίο έντονης ερευνητικής προσπάθειας, με τις Συρακούσες να συγκεντρώνουν τώρα τις περισσότερες πιθανότητες.
80 π.Χ. περίπου: Ενα ρωμαϊκό καράβι βυθίζεται ανοιχτά των Αντικυθήρων.
Πάσχα του 1900: Σύμιοι σφουγγαράδες εντοπίζουν το ναυάγιο σε βάθος 45-60 μέτρων.
Χειμώνας 1901: Ολοκληρώνεται το έργο της ανάσυρσης των θησαυρών του ναυαγίου. Μεταφορά των ευρημάτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Αθηνών.
1902: Τα εμφανή γρανάζια του παράξενου χάλκινου ευρήματος τραβούν την προσοχή του Βαλέριου Στάη, αρχαιολόγου του μουσείου, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για κάτι αξιοσημείωτο.
Δεκαετία του '50: Η πρώτη σε βάθος μελέτη του μηχανισμού από τον βρετανό φυσικό και ιστορικό της επιστήμης Derek J. de Solla Price, τον ειδικό στη μελέτη επιγραφών έλληνα επιστήμονα Γιώργο Σταμήρη και τον Χαράλαμπο Καράκαλο, πυρηνικό φυσικό στον Δημόκριτο, καταδεικνύει ότι πρόκειται για τον πολυπλοκότερο μηχανισμό της αρχαιότητας, χωρίς να μπορεί να δοθεί απάντηση ως προς τη χρησιμότητά του.
Δεύτερο μισό του 20ού αιώνα: Πλήθος ερευνητές ασχολούνται με τη μελέτη του Μηχανισμού. Από τις πιο αξιοσημείωτες μελέτες είναι αυτή του Βρετανού Michael Wright ο οποίος προχωρεί στη δημιουργία ενός μοντέλου, όπως είχε κάνει στο παρελθόν και ο Price.
Φθινόπωρο 2005: Η ομάδα του προγράμματος για τη μελέτη του Μηχανισμού των Αντικυθήρων αξιοποιεί καινοτόμους απεικονιστικές τεχνολογίες για να συλλέξει δεδομένα τόσο από το εσωτερικό του Μηχανισμού όσο και από τις επιγραφές που φέρει αυτός.
Νοέμβριος 2006: Τα αποτελέσματα της μελέτης των παραπάνω δεδομένων δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Nature». Από αυτά καταδεικνύεται η χρησιμότητα του Μηχανισμού: επρόκειτο για όργανο πρόβλεψης εκλείψεων.
Ιούλιος 2008: Ενα δεύτερο άρθρο στην επιθεώρηση «Nature» αποκαλύπτει ότι εκτός από εργαλείο αστρονομικού ενδιαφέροντος ο Μηχανισμός ήταν και εργαλείο με μεγάλη κοινωνική σημασία: χρησιμοποιούνταν για τον υπολογισμό του χρόνου των Πανελληνίων Αγώνων.
Καθοριστική στην αποκρυπτογράφηση του Μηχανισμού των Αντικυθήρων είναι η συμβολή του βρετανού καθηγητή της ιστορίας της επιστήμης Ντέρεκ Τζον Ντε Σόλλα Πράις (1922-1983), που ξεκίνησε μ' ένα άρθρο του το 1959 στο περιοδικό Scientific American και ολοκληρώθηκε 15 χρόνια αργότερα με το σύγγραμμα Gears from the Greeks: The Antikythera Mechanism – A Calendar Computer from ca. 80 BC.
Στην έρευνά του είχε την υποστήριξη του πυρηνικού κέντρου «Δημόκριτος» και του πυρηνικού φυσικού Χαράλαμπου Καράκαλου, με τον οποίον συνεργάστηκαν στενά επί πολλά χρόνια, τόσο στη ραδιοφωτογράφηση του μηχανισμού με ακτίνες Γ και Χ, όσο και στην ανάλυση της δομής και των συνδέσεων του. Τα συμπεράσματα του Πράις δεν έγιναν αποδεκτά από τους ειδικούς της εποχής του, οι οποίοι πίστευαν ότι οι αρχαίοι Έλληνες είχαν το θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά όχι και την απαιτούμενη πρακτική τεχνολογία για μια τέτοια κατασκευή.


ΠΗΓΕΣ: www.sansimera.gr

http://www.tovima.gr/
http://www.namuseum.gr/
Χρήστου Λάζου: «Ο Υπολογιστής των Αντικυθήρων» (Εκδόσεις Αίολος, 1994)

779 σχόλια:

«Παλαιότερο   ‹Παλαιότερο   401 – 600 από 779   Νεότερο›   Νεότερο»
MantaRay είπε...

Ερωτεύσιμη....

Χριστίνα Δεμερτζόγλου ™ © ® είπε...

α να χαθείς και περίμενα κάτι σοβάρο να πεις χααχχαχαχαχα

MantaRay είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=y7I5UaB7mx4


και κάτι χαρισμένο απο μένα :)

noname είπε...

Καλησπέρα φίλε μ

MantaRay είπε...

Αυτό που επιμελημένα αποκρύπτεται απο τις αρχές είναι ότι ο Τιτανικός δεν προσέκρουσε σε παγόβουνο, αλλά σε Μουχικα :)

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

εισαι μουχλα αγαπητε ξερεις γιατι.

MantaRay είπε...

ε, τώρα στα γεράματα, ψιλομούχλιασα κι εγώ :)

Χριστίνα Δεμερτζόγλου ™ © ® είπε...

Και επειδή ήρθε η ώρα για να πάω για ύπνο μιας και το ένα μάτι ήδη έχει κλείσει το άλλο ειναι μισοκλειστο ....όμως κάτι υποσχέθηκα στο Σαλάχι για το κλείσιμο.
Παιδιά καλό ξημέρωμα ,....όσοι μείνετε καλά να περάσετε καλή δουλειά για όσους δουλεύουν αύριο.
Θα τα πουμε με το καλό σε λίγες ώρες πάλι,
Να χαμογελάτε κάνει τους άλλους ν ανησυχουν και αυξάνει τα τελομερή σας
Οσο για εκείνους που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τι σημαίνει Ελληνας θα πω πάνω απο όλα άνθρωπος μιας και απο το δικό μας λαό βγήκε η έννοια του άνω θρώσκω.
Ομως για ν μπορεί κάποιος να θρώσκει άνω θα πρέπει να μπορεί να αντικρίσει και τον ήλιο.....και να μη καεί
Καλό βράδυ σε όλους λοιπόν με

https://www.youtube.com/watch?v=BYr4amADfY0

noname είπε...

Με πιάνεις αδιάβαστο..θα το ακούσω αύριο που θα είμαι σπίτι..

MantaRay είπε...

ΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ (γκλούπ) Επιπλέον +500 για τα λόγια σου. Η νέτη-σκέτη αλήθεια...
Καληνύχτα τιγρίνα :)

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

ποσα χρονια πισω με γυρισες αγαπητε..τοτε που ημουν τρελα καψουρης

noname είπε...

Καληνύχτα τίγρη μας

Χριστίνα Δεμερτζόγλου ™ © ® είπε...

Καληνύχτα Σαλάχι ...

Χριστίνα Δεμερτζόγλου ™ © ® είπε...

Καληνύχτα Νο μας

MantaRay είπε...

Αδερφέ, κάθε κομμάτι έχει και μια διασύνδεση μέσα μας με κάποια εμπειρία, κάποια ανάμνηση....

MantaRay είπε...

Να σας συγχαρώ! Δεν ήξευρα ότι ακούτε και psychedelic rock!!!
Να σας αφιερώσω τότε το παρακάτω:

https://www.youtube.com/watch?v=eEmnqqFO1Gs

MantaRay είπε...

¨Ενα απο τα δυνατότερα κομμάτια όλων των εποχών. Αφιερωμένο σε όσους έχουν rock ψυχή :)

https://www.youtube.com/watch?v=eEmnqqFO1Gs

(2η ανάρτηση..)

MantaRay είπε...

καλό...

ellinas magas είπε...

Nαι ^_^

MantaRay είπε...

Εννοείται! Ακόμη έχω δυο στο προσωπικο μου studio :)

MantaRay είπε...

Ευτυχώς καμια φορά ο ταύρος παίρνει την εκδίκηση του....

mad max είπε...

ειμαι διαχρονικα μονογαμικος εραστης της ψυχεδελειας

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΦΙΛΕ

MantaRay είπε...

επικροτώ!

MantaRay είπε...

Όταν το ακούω φίλε Σπάρτακε, με πιάνει κάτι σαν πολεμική μπερζερκερίαση (εκ των κελτών berserker) :)

antilofos είπε...

Χαιρετώ την παρέα!!! Σήμερα ανακάλυψα την χαμένη Ατλαντίδα. Να είναι καλά ο Azazyel για το link.



Ποδαρικό και από την μεριά μου λοιπόν.

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

ΗΡΘΑ!!!!!!!!!!!!

MantaRay είπε...

Καλώς το παιδί!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΔΙΚΟ !!!!!!

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

καλως σας βρηκα.
βλεπω αρχισαν τραγουδια!!!
ωραια, ξεκιναω κι εγω!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΦΙΛΕ

noname είπε...

Καλώς τον , τις μεγάλες ώρες και εσυ.

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΒΡΑΔΥ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

ελληνικο συκροτημα


https://www.youtube.com/watch?v=3NlI0GA8G-M

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

απο τωρα?μολις ηρθα!

MantaRay είπε...

Να 'σαι καλά φίλε μου, αντεύχομαι!

MantaRay είπε...

Εμ, εγώ και ο Μαξ σήμερα το ανοίξαμε το μαγαζί, καλές 4 το απογευμα :)

mad max είπε...

καλο βραδυ...παρε και κατι για τον δρομο...


https://www.youtube.com/watch?v=4jEoYqPd10Q

MantaRay είπε...

Οπα! φωτια να πέσει να με κάψει. Κάθε μέρα απο τους πρώτους και ο φίλος Σπάρτακος :)

MantaRay είπε...

Ψαγμένο σας βρίσκω φίλε μου! Τι κρίμα που οι Polarkreis διαλύθηκαν :(

mad max είπε...

πολυ πολυ κριμα...

noname είπε...

Καληνύχτα Φιλτατε

MantaRay είπε...

Δώσε!!!

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Αγαπητε πανε σβησε το συνδεσμο που εδωσες στο ντεφι

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

μια που δεν εχουμε τι να πουμε.


εουν οι δικοι επιδοτηση κινητου και ειμαι αναμεσα σε ενα nokia lumia 1320 και ενα sumsung dual core.ακουω γνωμες.


να πω σεν εχω δουλεψει android ενω windows εχω δουλεψει με xp,vista,7 και 8

MantaRay είπε...

Να επισημάνω στον αγαπητό συντονιστή του site ότι ένας καινούργιος φίλος ήλθε πρίν λίγο στο σάιτ, αλλά για κάποιον λόγο δεν έμεινε το σχόλιο του. :)
Νομίζω Αντίλοφος ή κάπως έτσι λέγεται.

noname είπε...

Ρε παιδιά κάπου πήρε το μάτι μου τον αντίλοφο, μετα έκανα Ρίφρες και τώρα δεν βλεπω το μήνυμα του, καλώς ήλθε ο Φιλτατος.

mad max είπε...

antilofos • 10 λεπτά πριν

Χαιρετώ την παρέα!!! Σήμερα ανακάλυψα την χαμένη Ατλαντίδα. Να είναι καλά ο Azazyel για το link.

Ποδαρικό και από την μεριά μου λοιπόν.

MantaRay είπε...

samsung και ξερό ψωμί :)

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

εσεις που ειστε σε ηλικια γαμου να το καλυτερο τραγουδι για προταση,επετειο και γενικα για ερωτευμενους

https://www.youtube.com/watch?v=IDTnPp3eCX8

MantaRay είπε...

Καλή ξεκούραση αγαπητέ noname!

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

με σκοτωνεις

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Πες τον αζαζυελ να παει να σβησει το λινκ

noname είπε...

Τι ποδαρικό ηταν αυτο...με μηχανισμό αυτοκαταστροφής μηνύματος σαν του James Bond λολ

mad max είπε...

χαχαχα αρχισαμε και δω μπαν με κληρωση...οποτε με το καλωσηρθες του ετυχε του φουκαρα

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

αντε θελω κι αλλες γνωμες

noname είπε...

Λολ γιατι?

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΠΑΡΕ ΕΝΑ SKYPE ΜΟΥΧΙΚΑ ΣΕ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ

mad max είπε...

με δωρεαν τεχνικη υποστηρηξη

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΦ ΟΡΟΥ ΖΩΗΣ !!!!!!!!!

ellinas magas είπε...

Δεν το γραψε ποτε αυτο, πως σου ρθε?

noname είπε...

Το έγραψε, το είδα και εγώ..

mad max είπε...

και με 100 ετοιμες επαφες με φιλους, εντελως δωρεαν....χαχαχα

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

πειτε την αληθεια.


δεν ειναι λιγο βαρετα χωρις 2-3 τρολ?


Υ.Γ. οχι παραπανω

noname είπε...

Φίλοι μου ,τα μεγκαμπαιτς της σύνδεσης μου απόψε ενδείκνυνται μόνο για καταστροφή των ελαχίστων νευρώνων μου,γιαυτο και σας καληνυχτω πρόωρα.
Καλή συνέχεια στην όμορφη παρέα.

ellinas magas είπε...

Μου την εφερες (ξανα)

mad max είπε...

δεν εκανα ανανεωση σελιδας και το εχω ακομη...

ellinas magas είπε...

Ενταξη νικησατε.

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΧΙΚΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ .....

mad max είπε...

καλο!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΤΟ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΟΣ

mad max είπε...

θα γεμιζε η ζωη ενδιαφερον!

mad max είπε...

χαχαχα
δικιο εχεις...σαν παιδικη χαρα ειμαστε...

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ .ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΤΟΣΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ........

mad max είπε...

καλο βραδυ.

antilofos είπε...

Τώρα βλέπετε το μήνυμα μου;;; Έχω πρόβλημα με το account.

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

καληνυχτα

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΝΟ

mad max είπε...

πριν φυγεις...αυτο το ειδες?


antilofos • δευτερόλεπτα πριν

Τώρα βλέπετε το μήνυμα μου;;; Έχω πρόβλημα με το account.

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

στειλε το link στο ντεφι μπας ερθει κανενας και αναψουν λιγο τα αιματα,σαν κατηχητικο ειμαστε.


εγω δεν μπορω ειμαι μπαναρισμενος

mad max είπε...

καλα ειναι αυριο νωριτερα για να παιζει μπουγιο..

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΘΕΛΕΙ ΕΝΑ ΠΕΤΡΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 48 ΝΑ ΠΕΙ ΤΟ ΘΕΪΚΟ ΣΑΣ "ΚΑΤΟΥΡΑΩ" ΟΛΟΥΣ

mad max είπε...

μπα...το μυαλο του ρεταρει...πιστευω οτι ετσι ακριβως σκεφτεται.

mad max είπε...

ναι...ξεχωριστος!!!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΛΕΞΗ ΒΑΖΕΙ ΚΟΜΜΑ ΤΙ ΝΑ ΠΩ.. ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΡΕΤΑΡΕΙ

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Σας χυνω ολους χαχαχα

mad max είπε...

και εκεινο το "χυνω στα ψωμια σας" του πρωκτεα

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Τωρα μπηκα και ειδα που κολλας τον πουτιν γκας για να παρει το λαντα χαχα

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΕΦΑΓΕ ΜΠΑΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣΑΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Εχεις δει ανθρωπο να συγκρινει μπε μβε και μερσεντες με λαντα??
Ε αυτα μονο στο ρωσομπλοκ ντεφι θα τα δεις

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΙΣ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ;

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

του πετρου σχολιο?

mad max είπε...

γαμισε τα ..το μεσο επιπεδο ειναι σχεδον στον πατο

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

γιατι και τι να σκεφτω??

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

οχι απο αλλους.. ο πετραν φιλοαμερικανος κομμουνιστης αλλο παλι και τουτο

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

χωρις πλακα πες μου οτι εκαναν τετοια συγκριση στο ντεφι

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

κ ομως ειναι αληθεια αγαπητε ορισμενοι εχουν χασει καθε λιγικη μπροστα στη ρωσολαγνεια,.. και ο θεος σηκωσε τα χερια ψηλα δεν υπαρχει γιατρεια

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

ποσο μαλακες,ηλιθιοι,καμενοι και πολλα αλλα επιθετα που δεν θελω να πω.
αυτοι βλεπουν τον πουτιν και ασπριζουν ολοι μαζι τα ταβανια

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΙΑ ΔΕΣ ΛΙΓΟ

https://www.youtube.com/watch?v=4FnBi8LPC9A

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Και εγω φιλε οταν τα διαβαζω αναρωτιεμαι τι παθαν ΚΑΗΚΑΝ εντελως

ΗΛΙΑΣ 100% είπε...

πειραγμενο?
ε λογικα......

mad max είπε...

και μαλιστα καραβαν!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΧΑΒΑΛΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΥΧΗ ΤΟ LADA

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Αγαπητε ενα αυτοκινητο δεν το συγκρινεις μονο σε ταχυτητα αν δεν κανω λαθος.
κ εγω αν βαλω σ ενα καρτ οχι μεγαλο κινητηρα 600 κυβικα θα πεταω τα ματια ακομα και σε φεραρι ΑΛΛΑ δεν ειναι αυτοκινητο πως να το κανουμε

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΓΡΗΓΟΡΗ ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΩ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Το ΖΑΣΤΑΒΑ ειναι πιο καλο τι μας εβαλες τωρα

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

YUGO?

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΒΡΑΔΥ .ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

mad max είπε...

τσαο και απο μενα..

ΒΙΤΣΙΛΟΠΟΤΣiΤΛΙ είπε...

Καλό βράδυ στην παρέα! Τώρα είδα με μεγάλη χαρά οτι ήρθε και ο φίλτατος Αντίλοφος! (το καταραμένο disqus του είχε μπλοκάρει 2 σχόλια ως spam, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί, τώρα τα ενέκρινα...)

ΒΙΤΣΙΛΟΠΟΤΣiΤΛΙ είπε...

Τώρα το είδα για τον φίλτατο Αντίλοφο, κάνει μπινιές το καταραμένο disqus, το διόρθωσα! :)

ΒΙΤΣΙΛΟΠΟΤΣiΤΛΙ είπε...

Γειά σου φίλε Αντίλοφε, καλωσήλθες! Το disqus παίρνει πρωτοβουλίες και με έχει εκνευρίσει, μπλοκάρει μερικά σχόλια ως spam, άνευ λόγου, όταν συμβαίνει να το επισημαίνετε, ελπίζω να διορθωθεί. :)

ΒΙΤΣΙΛΟΠΟΤΣiΤΛΙ είπε...

Καλωσήλθες φίλτατε, να είσαι καλά!

ΒΙΤΣΙΛΟΠΟΤΣiΤΛΙ είπε...

Καλησπέρα σε όλους!!!


https://www.youtube.com/watch?v=IuZoEQFmEpY

MantaRay είπε...

Μαμάτη είσοδος! καλησπέρα αγαπητό πούμα! Μόλις γύρισα απο γραφείο, και είμαι έτοιμος να καταρρεύσω :P θα τα πούμε λίγο αργότερα, μόλις ορθοποδήσω λιγάκι :)

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Καλησπέρα και από μένα καλή σου ξεκούραση φίλε σε περιμένουμε αργότερα.

MariaT. είπε...

Καλησπέρα και καλή ξεκούραση .!
Κάποια στιγμή που θα μπορούμε να πιάσουμε εκείνη τη συζήτηση για τη διάδοση του χριστιανισμού ?( Εσένα νομίζω είχα ρωτήσει , ή κάνω λάθος ?)
Εδώ είναι πιο εύκολα για τέτοια παρά στο ντιφένς.

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Καλησπέρα ΒΙΤΣΙ .

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Καλησπέρα MariaT.

MariaT. είπε...

Καλησπέρα Σπάρτακε , στη δουλειά ή στο σπίτι ?

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Σπίτι MariaT αλλά εργάζομαι στον ίδιο χώρο ...

MariaT. είπε...

Αυτό είναι το καλύτερο .

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Επίτρεψε μου να σου πω ότι έχει και θετικά πολλά άλλα και κάποια αρνητικά..

MariaT. είπε...

Σίγουρα, απλά γνωρίζοντας ότι είναι το όνειρο πολλών γιαυτό το είπα .

mad max είπε...

αν δεν εισαι παντρεμενος,δεν υπαρχουν αρνητικα :)



καλησπερα και απο μενα!

MantaRay είπε...

Με χαρά μου Μαρία, καλησπέρα!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Για να σου δώσω ένα παράδειγμα των αρνητικων που ανέφερα είναι ότι υπάρχει μεγάλη παραμονή στον ίδιο χώρο αυτό κάποιες στιγμές κουράζει απίστευτα...

MantaRay είπε...

Καλησπέρα φίλε καλέ, ναι δεν την παλεύω κάστανο και με την ζέστη.... θα τα πουμε σε καμια ωρίτσα :) καλή συνέχεια για τώρα!

MantaRay είπε...

Καλησπέρα αγαπητέ ασσασσίνε!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Καλησπέρα mad max δυστυχώς υπάρχουν.....

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Συνυπογράφω !!!!!

MariaT. είπε...

Κατανοητό , όπως και αυτοί που δουλευουν εκτός σπιτιού και περνούν 1 ώρα και βάλε μέσα στα λεωφορεία ή στο αυτοκίνητο ε΄θχονται να δούλευαν από το σπίτι. Οι ιδανικές καταστάσεις είναι λίγο δύσκολο να τις πετύχεις.

MariaT. είπε...

οκ ευχαριστώ ,από Κυριακή που θα είμαι σπίτι ( και θα έχω καλή σύνδεση γιατί εδώ που είμαι τώρα αποσυνδέομαι συνεχώς.)

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου .

DREDD είπε...

Δεν μπορώ να πιστέψω, ότι μπορούσαν να κατασκευάζουν τέτοιους πολύπλοκους μηχανισμούς, εκείνη την εποχή. Ειδάλλως λογικά θα βρίσκαμε κι άλλους πολλούς και διάφορους μηχανισμούς. Κάτι άλλο "τρέχει". Πάντως συγχαρητήρια για το άρθρο, Βίτσι. Πολύ ενδιαφέρον.

DREDD είπε...

Δεν διαφωνώ φίλε, αλλά μιλάμε για μηχανισμό ακριβείας. Δεν νομίζω να υπήρχε τέτοια τεχνολογία. Και γιατί βρέθηκε μόνο ένας μηχανισμός;

love4allu είπε...

Φίλε μου το πιο πιθανό σενάριο είναι ο μηχανισμός να ήταν σχέδιο του Αρχιμήδη, ενός απο τους μεγαλύτερους μαθηματικούς όλων των εποχών. Γιατί σου προκαλεί τόσο μεγάλη εντύπωση? Επρόκειτο για ιδιοφυία. Τώρα επειδή δεν βρέθηκε δευτερος μηχανισμός δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχε κιόλας. Ανακαλύψεις γίνονται ακόμη και θα συνεχίζουν να γίνονται.

DREDD είπε...

Μήπως γίνανε και δεν μας το "λένε";

love4allu είπε...

Για ποιό λόγο? Για να μη τονωθεί το εθνικό φρόνημα? 'Εχει ανάγκη τόνωσης όταν κουβαλά πίσω του μια τέτοια ιστορία και πολιτισμό? Δε μπορώ να μπω σε αυτή τη λογική ειλικρινά.

antilofos είπε...

Καλησπέρα φίλε μου, μάλλον το disqus μου έχει μπανάρει την ip.

antilofos είπε...

Καλησπέρα σε όλα τα φιλαράκια από το pravdanet μπαναρισμένους και μη. Ευχαριστώ τον φίλο Βιτς που ξεμπλόκαρε τα σχόλια μου!

mad max είπε...

απο πληθυσμιακη αποψη...γεγονος.

antilofos είπε...

Την ίδια κουβέντα είχα με έναν φίλο μου προχτές, οτι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν πραγματικά πολύ μπροστά για την εποχή τους, μάλιστα μου είπε οτι πιθανόν να τους βοήθησαν εξωγήινα όντα. Του απάντησα οτι δεν υπάρχει καμία ένδειξη για αυτό και οτι η σοφία και η γνώση των αρχαίων προγόνων μας είναι προιόν καθαρής μαθηματικής σκέψης και γνώσης.

DREDD είπε...

Μόνο από τους ανεξάρτητους αρχαιολόγους μαθαίνουμε την αλήθεια. Η κλασική αρχαιολογία προτιμά να σιωπά. Ας με συγχωρήσει ο Βίτσι για το λινκ, δεν θα παρεξηγηθώ αν το μπλοκάρει.
http://aorata-gegonota.blogspot.ru/2014/07/blog-post_81.html#.U_38dvmqngU

Γιώργος Γεωργίου είπε...

από εθνική άποψη προδότης

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΓΙΩΡΓΗ

MantaRay είπε...

Καλησπέρα ξανά και απο μένα στην ομήγυρη! Ως χαμερπής πολυεθνικός καταναλωτής (αλλά ουχί πολυεθνικών προιόντων ει δυνατόν), απολαμβάνω τον freddo μου, συνοδεία Ισραηλίτικων χουρμάδων (να με το συμπάθιο). Ευχές ευημερίας σε όλους και όλες!

MantaRay είπε...

Καλησπερίζω αντίλοφε!

MantaRay είπε...

Διατί εγκλωβίζεσθε φίλτατε εις παλιάς ίντριγκας; Ας αδράξουμε το παρόν λέω! Την καλησπέρα μου.

Γιώργος Γεωργίου είπε...

διότι το ίδιο καθεστώς κυβερνά σήμερα (βενιζελικο). καλησπέρα

MantaRay είπε...

Και όμως μπορούσαν αγαπητέ. Αν ασχοληθείτε λίγο πιο εμπεριστατωμένα, έστω στο ίντερνετ θα βρείτε ουκ ολίγα εγκυρα άρθρα, με πλούσιο φωτογραφικό υλικό καθώς και ντοκυμανταίρ τα οποία παρουσιάζουν ακριβώς όλα αυτά τα επιτεύγματα.

MantaRay είπε...

Αν ο Ελ.Βενιζέλος ζούσε σήμερα και έβλεπε τον κιοφτέ, θα άλλαζε επώνυμο....

mad max είπε...

με βρισκεις συμφωνο...

antilofos είπε...

Φίλε κάνε ένα search "egyptian hieroglyphics ufo debunked". Θα λάβεις τις απαντήσεις που θέλεις. Ο Βιτς αποκλείεται να σε μπλοκάρει γιατί δεν βρίζεις και είσαι ευγενέστατος.

Γιώργος Γεωργίου είπε...

δεν θα είχε πρόβλημα...το όνομα Βενιζέλος επινοήθηκε από τον εβραίο πατέρα του έτσι κι αλλιώς

Γιώργος Γεωργίου είπε...

Ελευθέριος Βενιζέλος: "Δεν θα αφήσω το Βασιλέα Κωνσταντίνο ν απολαύση τους καρπούς της πολιτικής μου"

MantaRay είπε...

Παρομοίως το δικό μου απο τους Κωνσταντινουπολίτες προγόνους μου. Αυτό θα πρέπει να σημαίνει κάτι; Ο καθένας κρίνεται απο τα ίδια του τα έργα ή τις απραξίες του και όχι απο το επώνυμο του. Χωρίς καμιά διάθεση να προσβάλω, νομίζω ότι είναι λίγο άδικο να λειτουργούμε με τέτοιες γενικεύσεις, δεν νομίζετε;

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

καλησπερα φιλε και ολα τα παιδια
Μου φαινεται οτι φιρικιζεις αγαπητε σου λειπει ο αφρωδης οινος και εισαι κομπλε..

MantaRay είπε...

Καλησπερίζω φίλε Γκρέγκ! Είναι γεγονός ότι αυτή μας η ομοιότητα με τον αγαπητό φιρίκη, μου επεφύλαξε ούκ ολίγες περιπέτειες στο τρολοσάιτ....

Γιώργος Γεωργίου είπε...

ωραία ας τον κρίνουμε από τις πράξεις του... έβαλε αγγλογάλλους να βομβαρδίσουν την Αθήνα και τον Πειραιά... Έβαλε Ελληνικά στρατευματα εναντίον των Βορειοηπειρωτων! Παρέδωσε την ανατολική Θράκη.

antilofos είπε...

Γιώργο καλησπέρα, πότε την είπε αυτην την φράση ο Βενιζέλος; Ένα πρόχειρο search που έκανα για την Ρωσική Βίβλο μου έβγαλε αποτέλεσμα για 58 εξωγήινες φυλές!!!

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Μαλιστα.. διαβασα οτι η καταγωγη σου ειναι απο Μ Ασια ετσι αγαπητε?
μ αρεσεις ρε αδερφι.. μια απο τα ιδια με μισο ποντιακη

MantaRay είπε...

Αγαπητέ, ουδείς αλάθητος και δυστυχώς στον στίβο της πολιτικής, ουδείς άνευ φιλοδοξιών....Αλλά θα χαρώ να σας δω να τοποθετείστε αναλόγως και επι ατοπημάτων και ανικανοτήτων και της άλλης πλευράς. Άλλως νηφάλιος διάλογος δεν γίνεται, αλλά προπαγάνδας.

Γιώργος Γεωργίου είπε...

το ανήρτησε ένας φίλος μου στο facebook

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΓΡΗΓΟΡΗ .Ο ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΦΙΡΙΚΗΣ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΧΟΛΗ ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ !!!

Γιώργος Γεωργίου είπε...

ποιας άλλης πλευράς? του βασιλιά? έχω απαντήσει ότι ήταν βαριά άρρωστος όταν χάσαμε στη Μικρασία

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

γεια σου Σπαρτακε.. εε κατσε καλα φιρικης και πασης Ελλαδος

antilofos είπε...

Ο Φιρίκης έκανε επανασταση στο pravdanet με το χιούμορ και την εξυπνάδα του. Από τους ελάχιστους καλούς σχολιαστές, αυτός και ο τρελαντώνης ίσως, αυτά για τους παλιούς.

antilofos είπε...

Στο facebook πολύ χαζομάρα ρε Γιώργο.

MantaRay είπε...

Τα αδέρφια του Πόντου Γκρεγκ είναι στην ψυχή μου μέσα. Σου παραθέτω κάτι που κάνει όσες φορές και να το δώ, τον εγκέφαλο μου να δονείται σε άλλες συχνότητες....

https://www.youtube.com/watch?v=zlDZBnfPYzw

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

που ειναι η Χριστινα μας??θελω να την κραξω ολιγον για κατι που διαβασα στο ρωσο νετ

MantaRay είπε...

Λογικά στις τρεχάλες της ημέρας :)

antilofos είπε...

Το "προδοτόμετρο" είναι φαινόμενο της εποχής μας. Χαρακτηρίζουμε προδότη όποιον δεν ταιριάζει με την ιδεολογία μας αλλά αν βρισκόμασταν στην θέση του το πιο πιθανό είναι να κάναμε και εμείς τα ίδια.

MantaRay είπε...

επειδή καμια φορά η προπαγάνδα είναι ενοχλητική, σας παραθέτω τον αληθινό λόγο που οι Άγγλοι βομβάρδισαν τον Πειραιά.... μήπως λέω, μήπως, επιχειρήτο να χρησιμοποιηθεί το λιμάνι για μεταφορά Γερμανικού οπλισμού;;;;;

http://www.koutouzis.gr/bombardismos.htm

MantaRay είπε...

Φαύλος κύκλος. Ο ένας αποκαλεί τον άλλο προδότη. Είναι της μόδας....

antilofos είπε...

Της μόδας και της οικονομικής κρίσης που παιρνάμε. Πριν το 2008 δεν θυμάμαι τίποτα για προδότες. Μόδα ήταν το δημόσιο, τα Cayenne και οι BMW.

MantaRay είπε...

o tempora o mores.....(ω καιροί, ω ήθη)....

Γιώργος Γεωργίου είπε...

δεν κάνω προπαγάνδα...ο Βενιζέλος επιβλήθηκε δικτατορικά από ξένους... όταν ο λαός ψήφισε το 1920 τον έδιωξε...

MantaRay είπε...

Να σας θυμίσω επίσης, ότι ο ίδιος ηλίθιος λαός επέδειξε την νοημοσύνη του στα δύο δημοψηφίσματα για το πολιτειακό.....

http://www.sansimera.gr/articles/690

ellinas magas είπε...

Καλησπερα σε ολους? Τι νεα?

MantaRay είπε...

Καλησπέρα φίλε μάγκα! Αρκετά χαλαρά για την ώρα, αναμένουμε σιγα σιγά και άλλες αφίξεις :)

Γιώργος Γεωργίου είπε...

το άρθρο λέει ψέματα... το πρώτο δημοψήφισμα για το πολιτειακό έγινε στην Ελλάδα μετά την αποχώρηση του Όθωνα

antilofos είπε...

Αν έβγαινε ο Γούναρης τι θα διαφορά θα έκανε;

Γιώργος Γεωργίου είπε...

ο βενιζέλος λάμβανε απευθείας εντολές από τις ξένες πρεσβείες... στον εθνικό διχα;σμό συμφώνησε να βγει η Ελλάδα στον πόλεμο χωρίς να λάβει υπόψη την γνώμη του Βασιλιά και του Γενικού Επιτελείου που ήθελαν ουδετερότητα...μετά αναγκάστηκε να παραιτηθεί από το ρεζιλίκι του όμως ο βασιλιάς δεν έκανε δεκτή την παραίτηση...έπειτα ξεκίνησε η περίφημη κόντρα που οδήγησε την χώρα να κοπεί στα δύο

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΜΑΓΚΑ

MantaRay είπε...

σε αυτό κολλήσατε; Το ότι ο ίδιος λαός παλινδρομεί με τέτοιο τρόπο στις πολιτικές του επιλογές δεν σας λέει κάτι; Προτείνω να κρατήσετε αυτό και να το αναγάγετε σε ενεστώτα χρόνο. Θα δείτε ούκ ολίγες ομοιότητες στην νοοτροπία και θα βοηθηθείτε στο να καταλάβετε τι ρόλο παίζει σε μεγάλα μεγέθη, ενίοτε, η πολιτική ανωριμότητα και ανευθυνότητα του πολίτη....

Γιώργος Γεωργίου είπε...

κάνεις ένα λάθος...συγκρίνεις τα πολιτειακά δημοψηφίσματα με την επιλογή σε πολιτικούς από τους Έλληνες... πάντα μα πάντα τα πολιτειακά δημοψηφίσματα είχαν αποτέλεσμα που επιθυμούσε η στρατιωτική ηγεσία της χώρας....

antilofos είπε...

Γιώργο άλλο σε ρώτησα, αν ο Γούναρης έβγαινε τι διαφορετικό θα έκανε από τον Βενιζέλο. Αν θέλεις να ποστάρεις τις προεκλογικές υποσχέσεις του Γούναρη και τι ήταν εφικτό να γίνει εκείνη την εποχή.

MantaRay είπε...

Δυσνόητο αυτό. Δηλαδή η στρατιωτική ηγεσία αλλοίωνε τα στοιχεία των δημοψηφισμάτων ή είχε τον λαό με το μέρος του και τον μανιπουλάριζε;

Γιώργος Γεωργίου είπε...

δεν ξέρω τι πρότεινε ο Γούναρης φίλε μου... ξέρω τι έκανε ο Βενιζέλος και τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα...

οικολογος είπε...

http://www.ictplus.gr/files/PHOTOS%20DIAFORES%20NEW/PROKROUSTIS.jpg

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΟΙΚΟΛΟΓΟΣ ΣΩΣΤΟ ΣΕ ΒΡΙΣΚΩ .....

antilofos είπε...

ε μα βλέπεις οτι γίνεσαι λαικιστής...σε ρώτησα κάτι χειροπιαστό και μου λες πάλι τι έκανε ο Βενιζέλος.

οικολογος είπε...

Το παλευω :-) καλησπερα..

Γιώργος Γεωργίου είπε...

η αλήθεια είναι κάπου στη μέση σε αυτά που λες... το 1922 ο στρατός έδιωξε το Βασιλιά Κωνσταντίνο Α' και 2 χρόνια μετά κατήργησε τη μοναρχία με νωθό δημοψήφισμα.. το 1935 ο στρατός με την πολιτική ηγεσία επανέφερε τη μοναρχία και επικυρώθηκε με δημοψήφισμα... το 1946 εν όψη του κομμουνιστικού κινδύνου ο στρατός ήθελε την επαναφορά του Βασιλιά Γεωργίου... το 1968 στο δημοψήφισμα για το Σύνταγμα ο λαός επέλεξε θετικά τη Βασιλευομένη Δημοκρατία επειδή έτσι ήθελαν οι στρατιωτικοί.. Το 1973 ψήφισε υπέρ της προεδρικής δημοκρατίας και υπέρ της εκλογής του Παπαδόπουλου ως Προέδρου.. Το 1974 ο στρατός δήλωνε δημόσια ότι θα επανέφερε το στρατιωτικό νόμο αν επανερχόταν ο Κωνσταντίνος Β'...για το τι νοθεία έγινε το 1974 όλοι το ξέρουμε

MantaRay είπε...

Aπλά επιβεβαιώνετε τα λεγόμενα μου περι ανώριμου και ανεύθυνου λαού (πολιτών) που επιτρέπουν κάθε φορά σε διάφορους εθνοσωτήρες να τον φέρουν και να τον άγουν.... Ο πολίτης κανονικά είναι μια ανεξάρτητα σκεπτόμενη προσωπικότητα. Η πολιτική του ωριμότητα είναι αυτή που δίνει ή στερεί δικαιώματα χειραγώγησης....

Γρηγορης χωρις Μουστακι είπε...

Μην τα λες αυτα στο ρωσο νετ εισαι ΑνθΕλληνας και θελεις το κακο τις πατριδας ολα ειναι ψεματα και ΦΟΥΣΚΑ τα δανεικα
Τη ΖΩΑΡΑ του πριν την κριση δεν τη θυμαται.. τα αυτοκινητα που αγοραζε και η κουτση μαρια δε τα θυμαται ολα ηταν φουσκα
αν κατσω να γραφω μεχρι το πρωι δεν θα τελειωσω..

MantaRay είπε...

Καλησπέρα οικολόγε. How true....

οικολογος είπε...

Καλησπερα φιλε μου..

Γιώργος Γεωργίου είπε...

Κωνσταντίνος Καραμανλής, 1968: "Συγκεκριμένα άτομα με έκαναν να σιχαθώ την πολιτική. Η θέσις μου είναι πάντοτε ότι δεν πολιτεύομαι. Την Επανάστασις την επιθυμεί ο αγροτικός κόσμος, ενώ ο αστικός την βλέπει με επιφύλαξις."

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   401 – 600 από 779   Νεότερο› Νεότερο»

Δημοσίευση σχολίου