Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Λαθρομετανάστευση: η αποτρεπτική λειτουργία του  φράχτη


Σύμφωνα με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, η ενίσχυση της ασφάλειας στα χερσαία σύνορα της Βουλγαρίας και της Ελλάδας με την Τουρκία, φαίνεται ότι έχει αναγκάσει το μεταναστευτικό ρεύμα που κατευθύνεται προς την  Ευρώπη να δοκιμάζει «το πιο θανάσιμο θαλάσσιο ταξίδι στον κόσμο» για να φθάσει στην Ιταλία διασχίζοντας τη Μεσόγειο.

Το Euronews  επικαλούμενο στοιχεία της UNHCR, ανέφερε ότι, ενώ ο αριθμός των μεταναστών που φθάνει στην Ιταλία από τη Μεσόγειο τετραπλασιάστηκε πέρυσι, υποχώρησε σημαντικά ο αριθμός των μεταναστών που εισέρχονται στις δύο χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης  περνώντας τα χερσαία σύνορα τους με την Τουρκία.


Ο William Spindler, εκπρόσωπος του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, τόνισε ότι  υπάρχει σύνδεση μεταξύ των δύο τάσεων. Η ενίσχυση των μέτρων ασφάλειας στα χερσαία σύνορα της Βουλγαρίας και της Ελλάδας έχει «οδηγήσει τους  μετανάστες να δοκιμάζουν  πιο επικίνδυνες διαδρομές».


Η Βουλγαρία ολοκλήρωσε την κατασκευή  φράχτη μήκους 30 χλμ  στα σύνορά της με την Τουρκία, το φθινόπωρο του περασμένου έτους και σχεδιάζει να τον επεκτείνει σε όλο το μήκος της συνοριακής γραμμής έως το τέλος του 2015, δήλωσε η  υπουργός Εσωτερικών,  Ρουμιάνα Μπατσβάροβα.
Το 2012, στην Ελλάδα εισήλθαν 30.000 άτομα μέσω  των συνόρων της με την Τουρκία, αλλά, μετά την ενίσχυση των μέτρων ασφάλειας, οι αριθμοί μειώθηκαν σε 1.122 το επόμενο έτος και 1.903 το 2014, αναφέρει το Euronews.
Οι μετανάστες που έφθασαν στη Βουλγαρία μέσω των συνόρων με την Τουρκία ανήλθαν σε 11.524 το 2013, αλλά, μετά την κατασκευή του φράχτη, οι αριθμός μειώθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ,  περίπου στους 6023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της  συνοριακής αστυνομίας, ο αριθμός των μεταναστών που επιχείρησαν να διέλθουν παράνομα τα βουλγαρο-τουρκικά σύνορα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015,  έχει σχεδόν τριπλασιαστεί σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2014, φθάνοντας τα 956 άτομα, παρά την αποτρεπτική λειτουργία του  φράχτη.

Βλέπουμε πλέον ότι ο φράχτης που τόσο λόγος έγινε στην Ελλάδα, τελικά αποτελεί σημαντικό μέσο αποτροπής παράνομης εισόδου από τα χερσαία σύνορα , όμως δεν αποτελεί τελικά μέσο μιας συνολικής πολιτικής διαχείρισης της παράνομης εισόδου προσώπων καθόσον αυτοί αναζητούν τα θαλάσσια σύνορα όπου δεν μπορούν να ορθωθούν φράχτες. Το θέμα απαιτεί συνολική διαχείριση αυτών των προσώπων από τον κεντρικό φορέα της ΕΕ και όχι από μόνο από όποιες πρωτοβουλίες των κρατών μελών μεμονωμένα. Θετικά βέβαια είναι τα μηνύματα από την βούληση που δείχνει η ΕΕ μετά τα τραγικά συμβάντα στη Μεσόγειο.



ΠΗΓΗ:http://www.analystsforchange.org/2015/05/blog-post_40.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου