Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Διαφορετική εγκεφαλική δομή έχουν οι έφηβοι με αντικοινωνική συμπεριφορά

 

Οι εγκέφαλοι των εφήβων που έχουν σοβαρά προβλήματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς, διαφέρουν σημαντικά στη δομή και στην ανάπτυξή τους σε σχέση με των συνομηλίκων τους, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Child Psychology and Psychiatry.

Οι ερευνητές των Πανεπιστημίων του Κέμπριτζ, του Σαουθάμπτον και «Τορ Βεργκάτα» της Ρώμης, με επικεφαλής τον Δρ Λούκα Πασαμόντι, μελέτησαν μέσω μαγνητικής απεικόνισης (MRI) τους εγκεφάλους 58 νέων, 16-21 ετών με διαταραχές συμπεριφοράς (επιθετικότητα, καταστροφική βία, κλοπές κ.α.), καθώς και μιας ομάδας ελέγχου 25 συνομηλίκων τους χωρίς τέτοια προβλήματα.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν εκτεταμένες δομικές διαφορές στους εγκεφάλους των δύο ομάδων, ιδίως στους νέους που τα προβλήματα συμπεριφοράς είχαν ξεκινήσει από πολύ νωρίς στην παιδική ηλικία. Στους εφήβους που οι διαταραχές συμπεριφοράς είχαν εκδηλωθεί πιό πρόσφατα, κατά την εφηβεία, οι διαφορές στον εγκέφαλο ήταν μικρότερες.

Τα ευρήματα επιβεβαιώθηκαν με μια δεύτερη μελέτη σε ομάδα 32 ατόμων με αντικοινωνική συμπεριφορά και μια ομάδα ελέγχου 32 υγιών νέων, 13-18 ετών.

Οι ερευνητές διευκρίνισαν ότι «οι διαφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στους υγιείς εφήβους και σε όσους έχουν διαταραχές συμπεριφοράς, αφορούν το μεγαλύτερο μέρος του εγκεφάλου».

«Η διαπίστωση αυτή παρέχει πειστικές ενδείξεις ότι η διαταραχή συμπεριφοράς είναι μια πραγματική ψυχιατρική διαταραχή και όχι, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι ειδικοί, απλώς μια ακραία μορφή εφηβικής εξέγερσης» εξηγεί ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον Δρ Γκράεμ Φεαρτσάιλντ.

«Ποτέ δεν υπήρχε κάποια αμφιβολία ότι ασθένειες όπως η νόσος Αλτσχάιμερ είναι παθήσεις του εγκεφάλου, καθώς η ιατρική απεικόνιση μάς επιτρέπει να δούμε καθαρά πώς "τρώει" τον εγκέφαλο. Όμως μέχρι τώρα δεν είχαμε μπορέσει να δούμε τις ξεκάθαρες και εκτεταμένες δομικές διαφορές στους εγκεφάλους των νέων με προβλήματα συμπεριφοράς», συμπληρώνει ο καθηγητής Νίκολα Τόσκι του Πανεπιστημίου της Ρώμης.

Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές πώς αναδύονται σταδιακά αυτές οι διαφορές στον εγκέφαλο ενός παιδιού με προβληματική συμπεριφορά και κατά πόσο προκύπτουν από ένα συνδυασμό περιβαλλοντικών και γενετικών παραγόντων.



ΠΗΓΗ: http://health.in.gr/news/scienceprogress/article/?aid=1500084651

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου