Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Πτήσεις στο μέλλον

 


Ένας διάδρομος δίχως τέλος και αρχή, σε κυκλικό σχήμα και συνολική διάμετρο 3,5 χιλιόμετρα είναι η πρόταση του Ολλανδού επιστήμονα (ειδικού πτήσεων) Henk Hesselink για τα αεροδρόμια του μέλλοντος. Ο κεντρικός διάδρομος θα περικυκλώνει το κτήριο του αεροδρομίου, με τον πύργο ελέγχου να δεσπόζει στη μέση και θα καταλαμβάνει έκταση ίση με 3 διαδρόμους προσγείωσης, όσους δηλαδή έχουν τα πολύ μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου. 

Ο σκοπός της πρότασης του Hesselink είναι να μειωθούν έτσι οι καθυστερήσεις εν γένει (λόγω της συνεχούς ροής αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια), αλλά και οι αναβολές πτήσεων λόγω του αέρα. Με τους κλασικούς διάδρομους, όταν δυνατοί άνεμοι φυσούν κόντρα ή πλευρικά η απογείωση για ένα αεροσκάφος δεν είναι εύκολη. Με τον κυκλικό διάδρομο, ένα αεροπλάνο μπορεί πάντα να βρει μία θέση όπου ο άνεμος θα είναι ευνοϊκός ή απλά ένα σημείο όπου δεν θα φυσάει έντονα. Κάτι που συνεπάγεται πιο ασφαλείς πτήσεις. 



Την ίδια ώρα, οι αυξημένες επιλογές κατεύθυνσης απογείωσης και προσγείωσης θα ήταν ένα μεγάλο βήμα για τη διαχείριση των συνθηκών της εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίες αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο και οι πτήσεις είναι διπλάσιες σήμερα, σε σχέση με 15 χρόνια πριν.


Παράλληλα με τη βελτίωση της εμπειρίας για τους επιβάτες, ο Hesselink πιστεύει επίσης ότι όλο αυτό μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Δεδομένου ότι τα αεροσκάφη δεν θα έχουν να ανταγωνιστούν ισχυρούς πλευρικούς ανέμους, θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα στη φάση της απογείωσης ή της προσγείωσης.


Δεν θα ασχολούμασταν με την  πρόταση του Hesselink αν αυτή δεν είχε βρει σημαντικούς υποστηρικτές. Η Ολλανδία, η Γερμανία και η Γαλλία, μέσω των αεροδιαστημικών φορέων τους υποστηρίζουν το project, ενώ και η διεθνής αεροπορική βιομηχανία το βλέπει με καλό μάτι.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του BBC





ΠΗΓΗ: http://homme.imerisia.gr/article.asp?catid=30746&subid=2&pubid=65095644

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου