Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τις εξετάσεις οδήγησης



Με πολύμηνη καθυστέρηση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε στη Βουλή το βράδυ της Τρίτης το νομοσχέδιο που βάζει τέλος στο αδιέξοδο της μη διεξαγωγής των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης τους τελευταίους 4 μήνες.

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις» κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και «αναμένεται να βάλει τέλος σε μια εκκρεμότητα τεσσάρων μηνών», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Αττικής.

Στόχος του υπουργείου μεταξύ άλλων είναι να περιορίσει το γνωστό «λάδωμα» των εξεταστών, με κάµερες και µικρόφωνα εντός της εξέτασης, με καθορισμό εξεταστή – εξεταζόμενου ηλεκτρονικά, πρόστιμα και συνεχείς ελέγχους και πρόστιμα προσπαθεί το υπουργείο να περιορίσει το «λάδωμα». Το νέο οπτικοακουστικό σύστημα και οι αλλαγές που θεσμοθετούνται θα βοηθούν στο να χορηγούνται οι άδειες οδήγησης το αργότερο σε 5 εργάσιµες ηµέρες, ώστε να ελεγχθεί το υλικό που έχει συγκεντρωθεί. Σύµφωνα µε τις προβλέψεις του νοµοσχεδίου, κάθε υποψήφιος οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση, και εφόσον επιτύχει, θα ακολουθεί η δοκιµασία προσόντων και συµπεριφοράς, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια, που µπορούν να προγραµµατίζονται και την ίδια ηµέρα.

Πώς θα γίνονται οι δοκιμασίες

Το πρώτο στάδιο θα είναι η πορεία, ενώ στο δεύτερο θα εξετάζονται οι δεξιότητες οδήγησης των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στο δεύτερο στάδιο µόνο εφόσον επιτύχουν στο πρώτο, ενώ, εάν αποτύχουν στο δεύτερο, θα επανεξετάζονται και στο πρώτο.

Η δοκιµασία προσόντων θα διενεργείται από έναν εξεταστή, ενώ δεν θα επιτρέπεται να βρίσκεται εντός του οχήµατος ο εκπαιδευτής των υποψηφίων. Για την εξέταση όσων θέλουν να αποκτήσουν δίπλωµα για δίκυκλο, προβλέπεται στη µοτοσικλέτα να επιβαίνει µόνο ο υποψήφιος. Με το σχέδιο νόµου αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήµερα.

Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση των υποψηφίων µεταδίδονται σε πραγµατικό χρόνο και καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών µέσων και το υλικό µεταφορτώνεται την ηµέρα της εξέτασης. Το υλικό αυτό, χωρίς το οποίο η εξέταση θα θεωρείται άκυρη, περιέχει:

-Το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήµατος όπου απεικονίζονται όλοι οι συµµετέχοντες.

-Τον χώρο διενέργειας των θεωρητικών εξετάσεων όπου απεικονίζονται όλοι οι συµµετέχοντες στη διαδικασία. Κατά τη διενέργεια της εξέτασης θα δηµιουργείται κλωβός διακοπής ασύρµατης επικοινωνίας, θα απενεργοποιούνται κινητά και κάθε άλλη ηλεκτρονική συσκευή.

-Το εξωτερικό του οχήµατος όπου φαίνεται το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται

Οι αμοιβές των εξεταστών

Με το νομοσχέδιο δίνεται λύση και στο ζήτηµα της αµοιβής των εξεταστών. Αναδροµικά από την 1η Μαΐου 2018 έως τρεις µήνες από την έναρξη ισχύος του νόµου καθορίζεται µηνιαία αποζηµίωση ύψους 240 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ο υπάλληλος να έχει συµµετάσχει σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις. Σε περίπτωση µικρότερης συµµετοχής, το ποσό θα περιορίζεται ανάλογα.

Οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης και οι εξετάσεις θα διενεργούνται εντός ωραρίου. Σε περιφερειακές ενότητες όπου ο αριθµός των υποψηφίων είναι µικρός θα µπορούν να απασχολούνται και σε άλλο αντικείµενο, ενώ στις νησιωτικές και µη επαρκώς στελεχωµένες περιοχές οι εξεταστές θα ασκούν αποκλειστικό έργο µόνο µία ηµέρα την εβδοµάδα. Παράλληλα, µε ηλεκτρονικές κληρώσεις ανά τετράµηνο θα επιτυγχάνεται η διαρκής εναλλαγή τους.

Πριν από την εξέταση κάθε σταδίου µε νέα ηλεκτρονική κλήρωση θα προκύπτει το ζεύγος κάθε εξεταζόµενου-εξεταστή. Τη δυνατότητα να οδηγούν µε συνοδό θα έχουν νέοι και νέες που κλείνουν τα 17 τους χρόνια, αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και επιτύχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις. Τότε θα τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης µε συνοδό ο οποίος θα πρέπει να είναι:τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος άδειας οδήγησης για πέντε χρόνια, να µην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθµός ποινής στο point system.Ο ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόµενης οδήγησης υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη. Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται µετά τη συµπλήρωση των 18 ετών.

Πρόστιμα

Σε κάθε περίπτωση «τσούζουν» τα πρόστιμα για όσους υποπίπτουν σε παραβάσεις, όπως η αλλοίωση των δεδοµένων της εξέτασης και κυρίως του αποτελέσµατος, η παραποίηση παραστατικών και εγγράφων, και η συµµετοχή σε παθητική ή ενεργητική δωροδοκία. Επιβάλλονται στους υποψηφίους οδηγούς απαγόρευση συµµετοχής σε εξετάσεις έως τρία χρόνια, στους εκπαιδευτές αφαίρεση της άδειας έως έξι χρόνια, στους εξεταστές αποµάκρυνση από το έργο της δοκιµασίας έως έξι χρόνια.

Επιβάλλονται και διοικητικά πρόστιµα, τα οποία για τις πολύ σοβαρές παραβάσεις φτάνουν τα 1.000 ευρώ για τους υποψηφίους, τα 2.000 ευρώ για τους εκπαιδευτές και τους εξεταστές και τα 6.000 ευρώ για τις σχολές οδηγών. Σε περιπτώσεις υποτροπής µπορεί να αφαιρεθεί οριστικά η άδεια, ενώ τα προβλεπόµενα πρόστιµα τριπλασιάζονται.


ΠΗΓΗ: http://athina984.gr/wp-site/2019/01/29/katatethike-to-nomoschedio-gia-tis-exetaseis-odigisis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου