Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

Πώς τα πλοία εξαφανίζονται στον Περσικό, στο Στενό του Χορμούζ

 


Πλοία που φορτώνουν περσικό πετρέλαιο ξαφνικά εξαφανίζονται σε πλήρη θέα προκειμένου να αποφύγουν τις αμερικανικές κυρώσεις, γράφει η «Νew York Times». Κυρίως είναι κινεζικής σημαίας πλοία που μόλις φτάνουν στο Στενό του Χορμούζ παύουν να δίνουν το στίγμα τους μέχρι να φορτώσουν.

Σύμφωνα με την «ΝΥΤ», μία εβδομάδα πριν, ένα μικρό τάνκερ πλησίασε τον Περσικό Κόλπο μετά από 19 ημέρες ταξίδι από την Κίνα. Ο καπετάνιος, όπως απαιτείται από τους διεθνείς κανόνες, ανέφερε τη θέση του πλοίου, την πορεία, ταχύτητα καθώς και μία λεπτομέρεια-κλειδί: Οτι έπλεε στην επιφάνεια, που σημαίνει ότι ήταν μάλλον άδειο.

Στη συνέχεια, το κινεζικής ιδιοκτησίας πλοίο, το «Sino Energy 1», σιώπησε και ουσιαστικά εξαφανίστηκε από το δίκτυο. Εμφανίστηκε πάλι την Κυριακή, κοντά στο σημείο όπου είχε εξαφανιστεί έξι ημέρες πριν, μόνο που τώρα έπλεε ανατολικά, μακριά από το Στενό του Χορμούζ, κοντά στο Ιράν. Εάν τηρηθούν παλιοί κανόνες, ο καπετάνιος θα πρέπει να αναφέρει ότι πλέει χαμηλά στο νερό, δηλαδή ότι μάλλον είναι γεμάτο το πλοίο.

Καθώς οι κυρώσεις της κυβέρνησης Τραμπ στο πετρέλαιο και τα πετροχημικά προϊόντα του Ιράν άρχισαν να ισχύουν, ορισμένοι από τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς στόλους αψήφησαν τους περιορισμούς με το «να μένουν στο σκοτάδι» όταν φορτώνουν στα λιμάνια του Ιράν, σύμφωνα με τους εμπορικούς αναλυτές που παρακολουθούν τα δεδομένα ναυτιλίας και τις πληροφορίες από Αρχές του Ισραήλ, μια χώρα που υποστηρίζει την καταστολή του Τραμπ.

«Κρύβουν την δραστηριότητά τους», δήλωσε ο Σαμίρ Μαντανί (Samir Madani), συνιδρυτής της εταιρείας «TankerTrackers.com» που χρησιμοποιεί δορυφορικές εικόνες για να ταυτοποιήσει πετρελαιοφόρα στα ιρανικά λιμάνια. «Δεν θέλουν να δημοσιοποιήσουν το γεγονός ότι υπήρξαν στο Ιράν, αποφεύγοντας τις κυρώσεις. Είναι τόσο απλό».

Μια ναυτιλιακή συνθήκη που εποπτεύεται από μια υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών απαιτεί πλοία 300 τόνων και άνω που ταξιδεύουν σε διεθνείς διαδρομές να διαθέτουν αυτόματο σύστημα ταυτοποίησης. Το εργαλείο βοηθάει στην αποφυγή συγκρούσεων και βοηθημάτων σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Επιτρέπει επίσης στις χώρες να παρακολουθούν τη θαλάσσια κυκλοφορία.

Δεν είναι παράνομο από το Διεθνές Δίκαιο να αγοράζεις και να μεταφέρεις πετρέλαιο του Ιράν ή συγγενή προϊόντα. Οι κυρώσεις της κυβέρνησης Τραμπ, που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Νοέμβριο μετά την αποχώρηση των Ηνωμένων Πολιτειών από την πυρηνική συμφωνία του Ιράν, είναι μονομερείς. Αλλά οι ξένες εταιρείες που συνεργάζονται με αμερικανικές εταιρείες ή τράπεζες κινδυνεύουν να τιμωρηθούν από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Τους τελευταίους 18 μήνες πέντε κινεζικής σημαίας πλοία έκαναν ταξίδια μεταξύ Κίνας και Περσικό Κόλπο.


ΠΗΓΗ: ekirikas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου