Τρίτη 21 Απριλίου 2020
Δευτέρα 20 Απριλίου 2020
Τι έψαχναν οι Ναΐτες στην Ιερουσαλήμ
Δεν θα βρεις σε ολάκερη την Ιστορία άλλη αποκρυφιστική οργάνωση που να πυροδοτεί διαχρονικά τέτοιο ενδιαφέρον, τόσο επιστημονικό όσο και συνωμοσιολογικό. Γιατί καμιά άλλη δεν ήταν όπως οι Ναΐτες, το περιβόητο ή διαβόητο, ανάλογα ποιον θα ρωτήσεις, χριστιανικό μοναστικό τάγμα με το τουλάχιστον διπλό προσωπείο. Πίσω από τη θεόσταλτη αφοσίωση κρυβόταν βλέπετε η απόλυτη αιρετικότητα. Εδώ τίποτα δεν ήταν όπως έδειχνε. Πιθανότατα.
Κυριακή 19 Απριλίου 2020
Σάββατο 18 Απριλίου 2020
Ο «Μυστικός Δείπνος» του Ντα Βίντσι. Χρειάστηκε επτά χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο και χρησιμοποίησε πραγματικά μοντέλα. Ποιος ήταν ο Ιούδας
Ο «Μυστικός Δείπνος» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι είναι από σημαντικότερα και πλέον αμφιλεγόμενα έργα. Καλύπτει ολόκληρο τοίχο της τραπεζαρίας του μοναστηρίου Σάντα Μαρία ντέλε Γκράτσιε στο Μιλάνο.
Παρασκευή 17 Απριλίου 2020
Το παράδοξο του σκοτεινού νυχτερινού ουρανού (παράδοξο του Olbers)
Πέμπτη 16 Απριλίου 2020
Λεξιλόγιο και διαχρονικότητα της ελληνικής γλώσσας
1. H λεγόμενη «ερασμιακή» προφορά και αντιδράσεις
O όρος ερασμιακή χρησιμοποιείται εδώ για την ιδέα της προφοράς των αρχαίων ελληνικών με τρόπο που να πλησιάζει προς το φωνολογικό σύστημα της κλασικής περιόδου, και όχι ειδικά για τις συγκεκριμένες υποθέσεις του Έρασμου και των οπαδών του. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε για μεταρρυθμίσεις στην αρχική μεταρρυθμιστική πρόταση του Έρασμου.
O όρος ερασμιακή χρησιμοποιείται εδώ για την ιδέα της προφοράς των αρχαίων ελληνικών με τρόπο που να πλησιάζει προς το φωνολογικό σύστημα της κλασικής περιόδου, και όχι ειδικά για τις συγκεκριμένες υποθέσεις του Έρασμου και των οπαδών του. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε για μεταρρυθμίσεις στην αρχική μεταρρυθμιστική πρόταση του Έρασμου.
Τετάρτη 15 Απριλίου 2020
Η συμμορία των Ευρωπαίων «περιηγητών» που λεηλάτησε την Αφαία στην Αίγινα και τον Επικούριο Απόλλωνα- Είχαν βρετανική επιχορήγηση και τσακώθηκαν στην μοιρασιά
Στην αρχική απεικόνιση διακρίνουμε τον περίφημο ναό της Αφαίας στην Αίγινα, όπως τον αποτύπωσε μετά την λεηλασία του ο Ιρλανδός ζωγράφος Έντουαρντ Ντόντγουελ. Δεξιά εικονίζεται η μαρμάρινη κεφαλή πολεμιστή που διασώθηκε από την αρπαγή και βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Το τμήμα που λείπει είχε αρπάξει το 1810 η ομάδα Κόκρελ και σήμερα βρίσκεται στη Γλυπτοθήκη του Μονάχου.