Ένα μέρος του «θησαυρού» του Καντάφι βρέθηκε στη Λιμόζ, μέσω Τουρκίας
Ο Ληλάντιος Πόλεμος αποτελεί μια από τις πλέον άγνωστες πολεμικές συγκρούσεις στον ελλαδικό χώρο. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πηγές διεξήχθη στο διάστημα 710-650 π.Χ. και σε αυτόν συμμετείχαν με τη μια ή την άλλη πλευρά πολλές ελληνικές πόλεις, τόσες ώστε δίκαια ο πόλεμος αυτός να μπορεί να χαρακτηριστεί ως Πανελλήνιος.
Η Τουρκία μετατρέπεται όλο και περισσότερο στο Ιράκ του 1990: Ο Ερντογάν, όπως και ο Σαντάμ τότε, καταρρέει οικονομικά και αναγνωρίζει πως δεν είναι ικανός να πάρει την ευθύνη των δικών του λαθών και επιλογών. Αυτό σημαίνει πως οι γειτονικές χώρες θα εμπλακούν σε μεγάλα προβλήματα με την Τουρκία. Τον περασμένο μήνα, ο Μάικ Πομπέο έγινε ο πρώτος υπουργός Εξωτερικών που επισκέφθηκε την Ελλάδα δύο φορές. Αν και τα πρώτα του σχόλια επιδίωκαν την αποκλιμάκωση, η πραγματικότητα είναι ότι μόνο η μία πλευρά ευθύνεται για τη σύγκρουση που τώρα πλησιάζει: Τους τελευταίους μήνες, η Τουρκία όχι μόνο έχει παραβιάσει τη διεθνώς αναγνωρισμένη αποκλειστική οικονομική ζώνη της Κύπρου και τα ελληνικά ύδατα, αλλά, τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες και την αποκλειστική οικονομική ζώνη του Ισραήλ.
Έξι γαλαξίες γύρω από μια γιγαντιαία μαύρη τρύπα με μάζα που αντιστοιχεί σε ένα δισεκατομμύριο ήλιους, εντόπισαν αστρονόμοι με τη βοήθεια του VLT (Very Large Telescope) του ESO (European Southern Observatory). Αρχικά, οι αστρονόμοι εξέτασαν την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα J1030 για να σπάσουν το μυστήριο σχετικά με το τεράστια μέγεθος του. Ένα μυστηριώδες νήμα αερίων οδήγησε τους επιστήμονες στην ανακάλυψη της δομής που μοιάζει με ιστό αράχνης.
Τα προϊόντα που κατασκεύαζε τις παλαιότερες δεκαετίες η Ελλάδα, είτε στο βιοτεχνικό, είτε στο βιομηχανικό χώρο δεν είχαν σε μια ευρεία γκάμα να ζηλέψουν τίποτα από τα αντίστοιχα του εξωτερικού. Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα ήταν και ανώτερα σε ποιότητα. Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι οι ντιζελοκινητήρες της πάλαι ποτέ θρυλικής επιχείρησης «Μαλκότση». Ακόμα και πολλά χρόνια μετά υπάρχουν ακόμα τέτοιοι κινητήρες εν ζωή, κυρίως σε τρακτέρ, αλλά και σε καΐκια, αντλίες, όπου απευθύνονταν τα προϊόντα της εταιρίας.
Εμείς οι Έλληνες θεωρούμε – και δικαίως – ότι η Ναυμαχία της Σαλαμίνας αποτελεί έναν σταθμό στην ελληνική ιστορία. Η νίκη αυτή των Ελλήνων – όσων αντιστάθηκαν στους Πέρσες – όντως ανέκοψε την προέλαση του Ξέρξη και τον υποχρέωσε να εγκαταλείψει τα σχέδιά του για κατάληψη ολόκληρης της ελληνικής χερσονήσου. Πέρα όμως από τη σπουδαιότητά της στην ιστορική εξέλιξη των Ελλήνων, αποτελεί ταυτόχρονα και μια από πιο σημαντικές μάχες στην παγκόσμια ιστορία και ιδιαίτερα στη ναυτική. Είναι η πρώτη φορά που μια πολεμική σύγκρουση με πλοία – μια ναυμαχία με άλλα λόγια – έχει τέτοια επίδραση στην ιστορική εξέλιξη. Έως τότε – και για πολλά χρόνια αργότερα – είχαμε μεγάλες και αποφασιστικές συγκρούσεις αλλά μόνον στην στεριά. Με την Σαλαμίνα όμως ο παράγων «πλοίο» γίνεται καθοριστικός.
Το περασμένο σαββατοκύριακο (άρθρο του 2015) βρεθήκαμε στο Αρτσάχ - ορεινό Καραμπάχ, ως παρατηρητές στις εκλογές του εκεί αυτόνομου κράτους, κατόπιν πρόσκλησης της Αρμενικής Ομοσπονδίας Ευρώπης για τη Δικαιοσύνη και τη Δημοκρατία. Τη Δευτέρα, και αφού είχαμε επιτελέσει το καθήκον και την αποστολή του παρατηρητή, αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το ένα και μοναδικό ελληνικό χωριό το οποίο μάθαμε (ομολογουμένως με έκπληξη) ότι υπάρχει εκεί! Το ΥΠΕΞ της Δημοκρατίας του Αρτσάχ μάς χορήγησε ένα αυτοκίνητο με τον οδηγό του και έναν μεταφραστή, Έλληνα πολίτη αρμενικής καταγωγής που φοιτά στη σχολή Καλών Τεχνών του Ερεβάν, τον Χοβίκ Κασαπιάν.