Γιατί δεν επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ελλάδα;
Βλέποντας τις επενδύσεις που γίνονται στην υπόλοιπη Ευρώπη από την αυτοκινητοβιομηχανία, πραγματικά αναρωτιέται κανείς γιατί δεν κάνει την κίνηση κάποια από αυτές να επενδύσει και στη χώρα μας. Τώρα που οι μισθοί μας είναι στο ναδίρ, τα όποια εργασιακά κεκτημένα, που αναμφίβολα ήταν και ο μεγάλος βραχνάς του κάθε επενδυτή, έχουν καταρριφθεί. Οπως και να το κάνουμε, το έδαφος γι’ αυτούς είναι πλέον πιο «γόνιμο» για μία επένδυση. Παρ’ όλα αυτά, γιατί ακόμα δεν έχει εκδηλωθεί κάποιο ενδιαφέρον από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που πάντα καλοβλέπανε τη στρατηγικής σημασίας γεωγραφική τοποθεσία της χώρας μας, η οποία θα μείωνε κατά πολύ το μεταφορικό κόστος;
«Γιατί ακόμα δεν έχετε εξιλεωθεί στην ιδέα να κατασκευαστεί μία μονάδα βαριάς βιομηχανίας στη χώρα σας», μου απαντάει ένα στέλεχος μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας. Με λίγα λόγια, ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ο οποίος -σημειώστε- είναι Τούρκος, με την πατρίδα του να είναι πλέον στην πρώτη πεντάδα ως παραγωγός χώρα οχημάτων, μας αποκαλεί καλομαθημένους. Η εταιρεία του φοβάται ότι ακόμη και στο στάδιο της έρευνας, αναφορικά με το αν θα ήταν συμφέρουσα γι’ αυτούς η συγκεκριμένη επένδυση, θα τους την έπεφταν οι κάθε λογής συνδικαλισταράδες, όπως είχε συμβεί πριν από περίπου 20 χρόνια όταν η Toyota απλά σκέφτηκε να κατασκευάσει μονάδα παραγωγής στην Πύλο. Από την άλλη, ποια περιοχή θα δεχόταν μια μονάδα παραγωγής, έστω κι αν αυτή καλύπτει κατά 100% τις αυστηρότατες περιβαλλοντολογικές προδιαγραφές που έχει θεσπίσει η Ε.Ε.; Εδώ έναν «καθαρό» ΧΥΤΑ πήγαν να φτιάξουν στην Κερατέα και κόντεψε να γίνει εμφύλιος. Ναι, έναν ΧΥΤΑ σαν αυτούς που έχουν δέκα περιοχές του Παρισιού....
Βλέποντας τις επενδύσεις που γίνονται στην υπόλοιπη Ευρώπη από την αυτοκινητοβιομηχανία, πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί δεν κάνει την κίνηση κάποια από αυτές να επενδύσει και στη χώρα μας. Τώρα που οι μισθοί μας είναι στο ναδίρ, τα όποια εργασιακά κεκτημένα, που αναμφίβολα ήταν και ο μεγάλος βραχνάς του κάθε επενδυτή, έχουν καταρριφθεί.
Οπως και να το κάνουμε, το έδαφος γι’ αυτούς είναι πλέον πιο «γόνιμο» για μία επένδυση. Παρ’ όλα αυτά, γιατί ακόμα δεν έχει εκδηλωθεί κάποιο ενδιαφέρον από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που πάντα καλοβλέπανε τη στρατηγικής σημασίας γεωγραφική τοποθεσία της χώρας μας, η οποία θα μείωνε κατά πολύ το μεταφορικό κόστος; «Γιατί ακόμα δεν έχετε εξιλεωθεί στην ιδέα να κατασκευαστεί μία μονάδα βαριάς βιομηχανίας στη χώρα σας», μου απαντάει ένα στέλεχος μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας. Με λίγα λόγια, ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ο οποίος -σημειώστε- είναι Τούρκος, με την πατρίδα του να είναι πλέον στην πρώτη πεντάδα ως παραγωγός χώρα οχημάτων, μας αποκαλεί καλομαθημένους.
Η εταιρεία του φοβάται ότι ακόμη και στο στάδιο της έρευνας, αναφορικά με το αν θα ήταν συμφέρουσα γι’ αυτούς η συγκεκριμένη επένδυση, θα τους την έπεφταν οι κάθε λογής συνδικαλισταράδες, όπως είχε συμβεί πριν από περίπου 20 χρόνια όταν η Toyota απλά σκέφτηκε να κατασκευάσει μονάδα παραγωγής στην Πύλο.
Από την άλλη, ποια περιοχή θα δεχόταν μια μονάδα παραγωγής, έστω κι αν αυτή καλύπτει κατά 100% τις αυστηρότατες περιβαλλοντολογικές προδιαγραφές που έχει θεσπίσει η Ε.Ε.; Εδώ έναν «καθαρό» ΧΥΤΑ πήγαν να φτιάξουν στην Κερατέα και κόντεψε να γίνει εμφύλιος. Ναι, έναν ΧΥΤΑ σαν αυτούς που έχουν δέκα περιοχές του Παρισιού.
Ολοι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι λοιπόν είναι υπανάπτυκτοι που δέχονται να κατασκευάζονται εργοστάσια στις περιοχές τους! Οπως υπανάπτυκτοι είναι οι Σουηδοί που δέχτηκαν την επέκταση του εργοστασίου της Volvo, η οποία θα επενδύσει περίπου 8,5 δισ. ευρώ για τον σχεδιασμό και την κατασκευή νέων μοντέλων. Σημειώστε πως αυτή θα είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη Σουηδία.
Από την άλλη, πού είναι η κυβέρνηση να προσφέρει γη και ύδωρ για να προσελκύσει μια τέτοια επένδυση, η οποία θα ανοίξει χιλιάδες θέσεις εργασίας; Και κυριολεκτώ στο «γην και ύδωρ». Οσες κυβερνήσεις θέλησαν να προσελκύσουν τέτοιες επενδύσεις στη χώρα τους προσέφεραν τη γη για 40 χρόνια χρήση, ενώ παράλληλα τους κατασκεύασαν υδροαποχετευτικό δίκτυο, γιατί συνήθως αυτή που προσέφεραν δεν είχε.
Τα πράγματα λοιπόν είναι πολύ πιο απλά από ό,τι φανταζόμαστε. Απλά θα πρέπει να αλλάξουν και λίγο τα μυαλά μας…
ΠΗΓΗ: http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/244572/giati-den-ependyoyn-oi-aytokinhtobiomhxanies-sthn-ellada/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου