Λαλιμπέλα
Σε μια ορεινή περιοχή, 645 χιλιόμετρα από την Αντίς Αμπέμπα, την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, η Λαλιμπελα αφήνει την αίσθηση ότι επιστρέφουμε σε έναν πολιτισμό που ο χρόνος πραγματικά έχει ξεχάσει.
Είναι παράδοξο, καθώς δεν στηρίζεται σε στοιχεία και δεν συγκροτεί ένα πειστικό ακροδεξιό αφήγημα, αλλά η αλήθεια είναι ότι εξακολουθούν -προφανώς λόγω της μεγάλης και παρατεταμένης πολλαπλής κρίσης- να υπάρχουν άνθρωποι, που αναμασούν τα φληναφήματα για το “οικονομικό θαύμα” της επταετίας.
Τον χειμώνα του 1824, οι επαναστάτες ήταν χωρισμένοι σε δύο στρατόπεδα. Ο Μαυροκορδάτος και οι Πελοποννήσιοι πρόκριτοι και οι νησιώτες και Ρουμελιώτες από τη μία και οι σημαντικότεροι οπλαρχηγοί της Πελοποννήσου με κεφαλή τον Κολοκοτρώνη από την άλλη. Αφορμή υπήρξε η καθαίρεση ενός Πελοποννησίου υπουργού του Εκτελεστικού, του Δημητρίου Περρούκα, από τον πρόεδρο του Βουλευτικού, Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο. Σύντομα, οι οπλαρχηγοί θα ταχθούν εναντίον του Βουλευτικού και θα κινηθούν για να το διαλύσουν, όμως ο Μαυροκορδάτος θα καταφύγει στο Κρανίδι έχοντας την υποστήριξη και τα χρήματα των νησιωτών.
Ο Πυθαγόρας ήταν αυτός που ανακάλυψε το συμπαντικό νόμο της αλληλεξάρτησης και της αμοιβαίας έλξης, για τον οποίο χρησιμοποίησε τον απλό όρο φιλία. Η φιλία είναι η παγκόσμια δύναμη που έλκει όλα τα στοιχεία της Φύσης σε αρμονικές σχέσεις. Βοηθά να διατηρείται η τάξη των πλανητών καθώς αυτοί κινούνται στο στερέωμα και ενθαρρύνει τους άντρες και τις γυναίκες, αφού καθαρθούν οι ψυχές τους, να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον. Κάθε άτομο έχει μια ευθύνη, δίδασκε ο Πυθαγόρας, να παρατηρεί το νόμο της φιλίας σε κάθε άποψη της ζωής. Οι μαθητές του καλλιεργούσαν τη φιλία μεταξύ των θεών και των ανθρώπων, για παράδειγμα, μέσα από αναίμακτες θυσίες και άλλες τελετές, και αυτήν μεταξύ του σώματος και των τριών μερών της ψυχής μέσα από τη φιλοσοφική έρευνα. Τη φιλία μεταξύ των πολιτών και μεταξύ των κρατών τη διατηρούσαν μέσα από νόμους και συνθήκες, και αυτήν ανάμεσα σε σύζυγο, γυναίκα, παιδιά και γείτονες μέσα από μια αναγνώριση του κοινού τους σκοπού.